„Brak dopłat do aut elektrycznych w leasingu zamrozi rynek”, informuje w poniedziałek dziennik „Rzeczpospolita”. Jak wskazano, produkcja baterii do e-aut w Polsce już się załamuje, a projekt fabryki Izery „trafił na półkę”.
„Przestawianie motoryzacji na zeroemisyjność idzie z oporami w całej Europie, ale w Polsce szykuje się ostre hamowanie”, przewiduje gazeta. Wszystko wskazuje na to, że zastopowanie od przyszłego miesiąca do końca tego roku dopłat do samochodów elektrycznych w leasingu, o czym w ubiegłym tygodniu zdecydował Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zamrozi rynek e-aut.
„Jeśli do tego dodać problemy administracyjne z rozbudową infrastruktury ładowania, załamanie produkcji i sprzedaży baterii do elektryków – naszej specjalności eksportowej, a także odłożenie na półkę decyzji w sprawie budowy fabryki Izery, to widać, że polska elektromobilność płynie coraz bardziej pod prąd”, zaznaczono.
Wesprzyj nas już teraz!
Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) zawieszenie programu z dopłatami mocno odbije się na rynku, bo przedsiębiorcy kupują ponad 80 proc. wszystkich aut bateryjnych, a branża leasingowa finansuje prawie 70 proc. z nich.
Źródło: dziennik „Rzeczpospolita”
TG